05 March 2009

Melawat Melaka Part 1

Pada hari Ahad yang lepas bersamaan 1hb Mac 2009, penulis telah menerima kunjungan dua orang sahabat dari Johor dan Singapura. Selaku tuan rumah merangkap Tour Guide dan merangkap jurugambar,penulis telah membawa mereka melakukan lawatan sambil belajar di beberapa tempat bersejarah di negeri Melaka. Berikut adalah sorotan peristiwa sepanjang lawatan tersebut.

Post ini merangkumi perjalanan seperti berikut:-
1. Eyes On Malaysia (First Visit)
2. Kapal Terbang, Lokomotif Banda Hilir
3. Muzium Umno
4. Muzium Islam
5. Muzium Senibina


Eyes On Malaysia, lawatan melihat kawasan.

Sempat posing untuk bergambar walaupun panas terik

Kita nak terbang ke mana ni?

Cubaan untuk menarik lokomotif, ala Wonder Woman

Muzium Umno, Melaka.

Muzium Islam, Melaka.

Muzium Senibina, Melaka.
Sekian untuk Part 1. Nanti kan sambungan-nya.

5 comments:

hanis said...

hehe..
malang sekali rumah MK tak tersenarai antara bangunan bersejarah di melaka. maka.. dengan kecewanya aku tak dapat membuat lawatan sambil belajar di situ.

~ujicham~ said...

muzium umno.. apa kes ni? parti pembangkang melawat muzium umno. hahahaha.

Galuh Cendra Kirana said...

kowang lawat muzium jer, takmo wat lawatan cari artifak lak kew..kui kui kui...

M.K is Tun Mamat said...

Hanis,
Cuma masalah teknikal, rumah aku xdpt masuk dlm list

Uji,
Muzium kenangan je..

Pn Galuh,
Ni kan baru part 1, tunggu la part-part lain sambungannya..

Mogen Ali Rico said...

aku nk gi taman buaya,taman rama2 dan taman astakona..ade tak kt melaka?

Powered by Blogger.