29 April 2009

e-Filing LHDN

Setiap tahun, bulan April merupakan bulan paling sibuk untuk pembayar-pembayar cukai di Malaysia, penulis juga tidak terkecuali daripada menunaikan tanggungjawab kepada negara tercinta. Hari ini, 29hb April merupakan hari kedua terakhir untuk membayar cukai pendapatan. Cukai pendapatan boleh dibuat secara manual atau secara e-Filing. Penulis mengambil kesempatan pagi ini untuk membayar cukai pendapatan di LHDN Jalan Duta. Alhamdulillah, telah selamat menunaikan tanggungjawab kepada negara. Kepada yang belum, anda masih berkesempatan kerana LHDN dibuka sehingga pukul 10.00malam sehingga tarikh tutup pada 30hb April 2009.

Suasana di Kaunter penyerahan dokumen & pertanyaan.

Suasana di ruangan e-Filing.

Suasana di ruangan e-Filing.

p/s: Tidak salah sekiranya anda men'declare' pendapatan anda, walaupun anda tidak lagi layak untuk membayar cukai pendapatan. Huhu cukai lagi, PCB lagi...

e-Filing: https://e.hasil.gov.my/

5 comments:

irbakti said...

Tu la, last minute br nk g declare... kan ramai org...

imshahmemyselfandi said...

aku tak kena cukai, lalala rm20++ hehh bleh la beli burger kat bawah ni weh. tgk ko bayar cukai terus bos blnja beger.huhu

hanis said...

apa itew LHDN..
hakhakhak...
ke purak2 tak tau nih... gagagag

Galuh Cendra Kirana said...

gagaga..ko lah raayat yg bertinggungjawab sekali.. tahaniahh

de_are_na said...

hahaha...saya dapat refund..awal2 lagik da submit e-filing...hahaha...seribu lebey lak tu refund....hahaha tak sabar...bila nak masyukk!!!

Powered by Blogger.